Четвер, 28.03.2024, 21:03
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

www.mon.gov.ua

http://pedpresa.ua

Наталинський НВК

Поради вчителям

Як організувати дисципліну в класі

Встановіть з вашими учнями доброзичливі відноси­ни. Продемонструйте ваш особистий інтерес до їх життя, проблем.

  1. Своїм особистим прикладом вчіть учнів поважати людей, наділених владою.
  2. Будьте прикладом самодисципліни, адже учні його переймають.
  3. Сприймайте батьків учнів, як своїх союзників. 
  4. Піклуйтесь, щоб клас був організованим та згурто­ваним.
  5. Підтримуйте нормальне санітарно-гігієнічне  сере­довище у класі, комфорт, затишок
  6. Будьте зібрані. Дотримуйтесь режимних вимог (приходьте у клас завчасно, завчасно плануйте та готуй­те все необхідне).
  7. Встановіть та вимагайте від учнів дотримання ета­лонів поведінки у стандартних ситуаціях: як входити у клас, як сидіти, відповідати, виходити і т.д.
  8. Всі без виключення вчителі мають вимагати певних норм поведінки на уроках, Необов'язковість та поблажливість розхолоджує.
  9. Заохочуйте та хваліть тих, хто дотримується ваших вимог. Будьте при цьому конкретними.
  10. Поводьте себе так, щоб було видно, що ви керуєте класом. Проявляйте рішучість, умійте спрямовувати діяльність дітей, Відсутність чітких розпоряджень є сти­мулом до поганої поведінки.

Основні прийоми досягнення хорошої дисципліни

  1. Ставте конкретну мету перед дітьми.
  2. Проводьте цікаві уроки. Методи і прийоми мають відповідати віковим особливостям дітей.
  3. Враховуйте індивідуальні особливості, рівень роз­витку та можливості учнів.
  4. Спрямовуйте мислення учнів на більш високий рі­вень (використовуйте новітні технології, інтерактивні ме­тоди).
  5. Створюйте умови, щоб навіть "найважчі" учні побу­вали у ситуації успіху, чи  відчули себе лідером.
  6. Старайтесь підтримувати зворотній зв'язок з учня­ми. Пояснюйте, чого ви хочете від учнів і наскільки вони виправдовують ці очікування. Будьте конкретними.
  7. Стимулюйте та заохочуйте тих, хто відповідає ва­шим вимогам. Будьте природними та щирими, послідов­ними, справедливими.
  8. До учнів проявляйте ввічливість та повагу, але і на­ полягайте на повазі до дорослих.
  9. Не принижуйте учнів, уникайте іронічних чи саркас­тичних висловлювань.
  10. Не дуже реагуйте на незначні провини, вмійте проявити гумор, щоб це не переросло у ворожнечу.
  11. Не погрожуйте мірами, які ви не зможете або не збираєтесь здійснити.
  12. Не йдіть на поступки і компроміси заради завою­вання власної популярності.
  13. Підтримуйте контакт з дітьми у позаурочний час. Цікавтесь їх самопочуттям та життям.
  14. Надсилайте батькам не тільки зауваження, але й заохочення.
 
Особливості роботи з тривожними дітьми
Тривожні діти вирізняються лякливістю: бояться темряви, порожньої квартири, тварин тощо. Хлопчики уникають компаній однолітків, вважаючи їх грубими, більше часу проводять серед дівчаток і молодших дітей. Тривожні діти побоюються потрапляти в конфліктні ситуації, але, як це не парадоксально, саме тому часто втягуються в такі ситуації: однолітки, помічаючи цю боязкість, нерідко кривдять і навіть б`ють їх. Щоб виправити цей стан, у тривожних дітей слід виховувати волю і сміливість, уміння захищати себе й давати відсіч кривдникам. Вчителю бажано поводитися з такими дітьми не занадто категорично й вимогливо, зосереджувати їхню увагу на глибокому осмисленні навчального матеріалу, підбадьорювати і налаштовувати на успіх.
Поради щодо подолання відчуття тривожності в дитини.
1.Витісняйте відчуття занепокоєння постійною зайнятістю дитини. Активна діяльність – найкращий засіб лікування. Нехай дитина відвідує різні гуртки, секції, потсійно спілкується з однолітками, дорослими.
2.Навчіть дитину не перейматися через дрібниці.
3.Поясніть дитині, що трапляються ситуації, у яких обставини залежать не від вас і не від неї, тому ані дитина, ані ви не можете нічого змінити чи виправити.
Поради вчителям
1.Дотримуйтеся доброзичливого, мажорного тону, будьте уважними до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний оптимістичний натсрій у класі.
2.Створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти малі можливість відчути себе лідерами.
3. Не принижуйте учнів, не допускайте образ та сарказму.
4.Умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову й тону. Не можна вимагати від дитини того, що під силу дорослому, будьте терплячими.
5.Розвивайте адекватне ставлення до оцінок і думок інших людей. Широко використовуйте музику, ігрові прийоми та рольові ігри. 6.Підбадьорюйте учнів, висловлюйте впевненість у їхніх силах.
7.Важливо, щоб кожна дитина зрозуміла, що вона потрібна в класі, що її цінують і приймають.
 
 
"Швидка допомога" під час роботи з гіперактивною дитиною.
Відвернути увагу дитини від її капризів.
 Запропонувати вибір (іншу можливу на даний момент діяльність).
Поставити несподіване запитання. Відреагувати несподіваним для дитини чином (пожартувати, повторити дії дитини).
Не наказувати, а просити (не підлещуватися).
Вислухати те, що хоче сказати дитина (в іншому випадку вона вас не почує).
Автоматично, тими самими словами багаторазово повторювати своє прохання (нейтральним тоном).
Сфотографувати дитину або підвести її до дзеркала в той момент, як вона вередує. Залишити в кімнаті дитину саму, коли вередує (якщо це безпечно для її здоров`я).
Не наполягати на тому,щоб дитина вибачилася. Не читати нотацій (дитина все одно їх не чує).
 Правила роботи з гіперактивними дітьми (шпаргалка для дорослих)
1.Давати завдання на початку дня, а не ввечері.
2.Поділяти роботу на коротші, але частіші періоди. Використовувати фізкультхвилинки, паузи, переключати увагу.
3.Бути драматичним, експресивним педагогом.
4.Знизити вимоги до акуратності на початку роботи, щоб сформувати почуття успіху.
 5.Посадити дитину поруч з дорослим під час занять.
 6.Використовувати тактильний контакт (елементи масажу, дотику, погладжування).
7.Домовлятися з дитиною про певні дії заздалегідь.
 8.Давати короткі, чіткі й конкретні інструкції.
9.Використовувати гнучку систему заохочень і покарань.
10.Заохочувати дитину відразу, не відкладаючи на майбутнє.
11.Давати дитині можливість вибору. Намагатися у вечірній час обмежити фізичну активність. Залишатися спокійним.
Профілактична робота з гіперактивним учнем.
Заздалегідь домовлятися з дитиною про час гри, тривалість відпочинку.
Про закінчення часу дитині повідомляє не дорослий, а заведений заздалегідь будильник, що сприятиме зниженню агресію дитини.
Виробити разом з дитиною систему заохочень і покарань за бажану і небажану поведінку.
 Виробити і розташувати у зручному для дитини місці звіт (список) правил поведінки у класі, вдома, на вулиці.
 Коли вона порушить одне з правил, дорослий може мовчки вказати їй на список (або конкретне правило).
Просити дитину вголос проговорювати ці правила.
Перед початком занять обговоріть з дитиною, щоб вона хотіла побажати сама собі при виконанні завдання, і уточніть, як це робитимете.