Як батьки повинні поводитися з дитиною-лівшею?
По-перше, слід враховувати підвищену емоційність і вразливість такої дитини, бути обов'язково чуйним і доброзичливим з нею.
По-друге, створити в родині сприятливий психологічний клімат для дитини.
По-третє, не воювати з дитиною-лівшею через уявну часту впертість, а намагатися знаходити компроміси й безболісні виходи з конфліктів.
По-четверте, прийняти як належне особливість дитини й у жодному разі не намагатися перетворити її на правшу. Обов'язково поясніть усім і самій дитині, що ліворуких людей дуже багато, що з-поміж них багато відомих людей і вчених, отже, це такий різновид норми.
По-п"яте, хваліть дитину навіть за найменші успіхи й заохочуйте її образотворчий або музичний дар. Небажано до школи навчати дитину-лівшу читання, письма та іноземних мов. Якщо процес триває нормально, дитина добре справляється з такими складними завданнями — протипоказань немає. Але не прагніть зробити з неї вундеркінда.
По-шосте, намагайтеся якнайчастіше влаштовувати дитині приємні сюрпризи, більше часу проводьте разом. Це природно й необхідно і лівші, й правші.
По-сьоме, не висувайте завищених вимог до дитини й у жодному разі не протиставляйте її іншим дітям (те саме стосується всіх дітей; без винятку). Любіть дитину такою, якою вона є.
Одним із головних правил у родині, де виховується дитина-лівша, має бути неухильне дотримання режиму дня. Дитина повинна не лише вчасно лягати спати, але й гуляти, виконувати певні справи (мити руки перед їжею, чистити зуби перед сном), допомагати батькам у хатніх справах, наприклад сервірувати стіл до сніданку, обіду й вечері. Важливо, щоб малюк прийняв і засвоїв правила поведінки в родині. Незмінний послідовний режим допоможе сформувати стереотипність, звичність поводження, і дитина навчиться діяти за звичкою, не витрачаючи багато часу й енергії на винайдення способу-виконання завдання, обмірковування послідовності дій. Якщо після п 'ятирічного віку ви помітили в дитини-лівші незрозумілі нав'язливі прагнення, побоювання або страхи, негайно зверніться до фахівця, якому ви довіряєте, — дитячого психолога.
Але найголовніше полягає в тому, що ліворука дитина вимагає особливого підходу не тому, що вона ліворука, а тому що вона, як і будь-яка інша дитина, неповторна та індивідуальна, їй має бути спокійно і зручно жити в «праворукому» світі, щоб сприймати цей світ.
На завершення хотілося б ще раз відзначити, що поширені погляди щодо необхідності і навіть обов'язковості переучування ліворуких дітей мають обґрунтовуватися об'єктивними даними обстежень, у протилежному випадку це може мати несприятливі наслідки для їх розвитку.
Три правила для дорослого й малюка
1. Формуйте нову навичку, зберігаючи гарний настрій і спокій.
2. Покажіть дитині, проговоріть, візьміть її долоньки й виконайте дію разом з нею. Раз за разом після чергового повторення в неї виходитиме дедалі краще!
3. Наполегливо, день у день повторюйте рухи разом з дитиною й виконуйте різні завдання на розвиток моторики.
Поради Девіда Льюїса батькам щодо розвитку обдарованої дитини
1. Відповідайте на запитання дитини якомога терпляче і чесно.
Серйозні запитання дитини сприймайте серйозно.
2. Створіть у квартирі місце-вітрину, де дитина може виставляти свої роботи. не сваріть дитину за безлад у кімнаті під час її творчої роботи.
3. Відведіть дитині кімнату чи куточок винятково для творчих занять.
4. Показуйте дитині, що ви любите її такою, якою вона є, а не за її досягнення.
5. Надавайте дитині можливість у виявленні турботи.
6. Допомагайте дитині будувати її плани та приймати рішення.
7. Показуйте дитині цікаві місця.
8. Допомагайте дитині нормально спілкуватися з дітьми, запрошуйте дітей до своєї оселі.
9. Ніколи не кажіть дитині, що вона гірша за інших дітей.
10. Ніколи не карайте дитину приниженням.
11. Купуйте дитині книжки за її інтересами.
12. Привчайте дитину самостійно мислити.
13. Регулярно читайте дитині чи разом з нею.
14. Пробуджуйте уяву та фантазію дитини.
15. Уважно ставтеся до потреб дитини.
16. Щодня знаходьте час, щоб побути з дитиною наодинці.
17. Дозволяйте дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету.
18. Ніколи не сваріть дитину за невміння та помилки.
19. Хваліть дитину за навчальну ініціативу.
20. Учіть дитину вільно спілкуватися з дорослими.
21. У заняттях дитини знаходьте гідне похвали.
22. Спонукайте дитину вчитися вирішувати проблеми самостійно.
23. Допомагайте дитині бути особистістю.
25. Ніколи не відмахуйтесь від невдач дитини.
26. Заохочуйте в дитині максимальну незалежність від дорослих.
27. Довіряйте дитині, майте віру в її здоровий глузд.