Субота, 20.04.2024, 15:14
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

www.mon.gov.ua

http://pedpresa.ua

Наталинський НВК

Сторінка фахових спеціалістів

ПОРАДИ МЕТОДИСТА

Вправи для успішної підготовки дитини до школи

Грайте з малюком у запропоновані ігри 15 хвилин на день!

Вправи для розвитку сприймання

1). Батькам пропонується упродовж кількох секунд продемонструвати дітям картку чи малюнок, на якому зображено вісім листочків жовтого і зеленого кольору, і поставити наступні запитання перед дитиною:

• Яких листочків більше — жовтих чи зелених?

• Усього листочків більше чи менше п'яти?

2). Батьки упродовж кількох секунд, демонструють дитині картку чи малюнок, на якому зображено 12 кульок трьох кольорів. Кульки однакові за розміром. Перед дитиною ставиться завдання відповісти на запитання:

• Яких кольорів кульки?

• Яких найбільше?

• Яких найменше?

3). На аркуші паперу батькам пропонується намалювати геометричні фігури (предмети) і розрізати їх навпіл. Батьки ставлять перед дитиною завдання: скласти ціле з поданих частин і назвати фігуру (предмет).

 

Вправи для розвитку уваги

1). Батьки пропонують дитині уважно оглянути кімнату і знайти шість предметів: які містять геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник, прямокутник); які мають певне забарвлення (червоне, зелене тощо); які виготовлені з матеріалів (дерево, пластмаса, скло, метал).

2). Гуляючи, батьки можуть запропонувати дитині уважно роздивитися вітрину магазину (продуктового, канцелярського, промислового). Потім пропонується перелічити побачені у вітрині предмети. Батько говорить слово «вітрина», а дитина відтворює побачену річ і так по черзі. Потім вправа проходить у зворотному порядку: від найменшої деталі перейти до цілого.

 

Вправи на розвиток пам'яті

1). Батькам пропонується зачитати дитині список із 12 не пов'язаних між собою слів:

Гора, голка, троянда, кішка, годинник, пальто, книга, вікно, пилка, правда, нога, ваза.

Дитина відтворює усно те, що запам'ятала.

Вправу можна модифікувати, запропонувавши дитині 12 слів, які мають різне емоційне забарвлення: канікули, радість, вікно, дерево, парта, війна, крейда, сміх, горе, бійка, сонце, кров.

Батьки визначають кількість відтворених слів та їх емоційне забарвлення, що може бути додатковою інформацією про емоційний стан дитини.

2). Батьки зачитують дитині 12 слів і просять її уявити собі образ, пов'язаний із кожним словом. Завдання дитини — створити в уяві деякий ланцюжок подій, де кожен наступний образ, пов'язаний зі словом, мав би зв'язок із попереднім. Бажано, щоб утворилось оповідання чи маленька історія.

Набори слів: дерево, верблюд, повітря, квітка, майданчик, краватка, кіно, справедливість, директор, камінь, ключ, терези.

 

Вправи на розвиток мислення

1). Батьки дають дитині завдання:

• назвати три слова, що починаються зі звуків м, г, д;

• назвати чотири тварини на звук с;

• назвати чотири ягоди на звук к;

• назвати п'ять міст на звук р;

• назвати три квітки на звук м;

• назвати чотири фрукти на звук а;

• назвати шість імен на звук в.

2). Батьки пропонують дитині три слова, не пов'язані між собою за змістом. Наприклад, озеро, олівець, ведмідь або весна, дерево, вікно. Дітям потрібно скласти якнайбільше речень із цими словами.

 

Вправи на розвиток мовлення і мислення

Для проведення цієї вправи потрібен набір листівок. Батьки кладуть перед дитиною декілька листівок зворотним боком. За бажанням дитина бере одну з них і починає свою розповідь у вигляді казки чи гумористичною оповідання, але обов'язково включаючи те, що зображено на листівці. Потім естафета передається іншому членові родини. Той, хто продовжує розповідь, обов'язково має включати зображення на своїй листівці. Ця вправа сприяє розвитку логічного мислення.

 

Вправа на розвиток мовної активності

Батьки пропонують дитині набір слів: театр, кіно, магазин, мандрівка в іншу країну, що можуть бути використані для складання невеликих оповідань. Отримавши тему, дитина повинна розкрити її таким чином, щоб повністю було розкрито зміст вибраного слова.

 

Вправа на розвиток уяви

Дитині зачитується початок речення, наприклад: «Я пішла(ов) до ванної кімнати вмиватися, відкрила(в) кран і тут раптом...» Завдання дитини — скласти якомога більше варіантів її закінчення. Варіанти повинні містити в собі описи незвичайних, іноді фантастичних подій. Ця вправа розвиває здатність швидко і легко породжувати найнесподіваніші образи фантазій і сміливо поєднувати їх із повсякденними подіями.

 

Натхнення і успіху вам, шановні батьки!

 

ПОРАДИ ІНСТРУКТОРА З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

       Дошкільний вік є вирішальним у формуванні фундаменту фізичного та психічного здоров’я, адже відбувається інтенсивний розвиток органів та становлення функціональних систем організму, закладаються основні риси особистості, формується характер, ставлення до себе та оточуючих.
       Одним із пріоритетних напрямків освітнього процесу дошкільного навчального закладу є фізичне виховання дітей. Воно спрямовується на охорону та зміцнення здоров’я, підвищення опірності й захисних сил дитячого організму, поліпшення його працездатності, на своєчасне формування у малюків життєво важливих рухових умінь та навичок, розвиток фізичних якостей.

                                      ФІЗИЧНЕ ЗДОРОВ′Я ДИТИНИ
  Загартовування є обов′язковою складовою здорового способу життя. Загартовувати – значить зробити організм фізично й морально міцним, стійким, витривалим. Основні засоби загартовування: повітря, сонце, вода, ходіння босоніж, самомасаж. Загартовування повинно стати невід′ємною часткою режиму дня дитини. Основними компонентами режиму дня є:

  • сон;
  • перебування на свіжому повітрі (прогулянки);
  • ігрова діяльність;
  • заняття;
  • відпочинок;
  • вживання їжі;
  • особиста гігієна.

     Правильним режим дня вважається лише тоді, коли він попереджає розвиток втоми, підвищує загальну опірність організму. Природним фактором здоров′я є прогулянка на свіжому повітрі, яка поліпшує апетит, сон, настрій. Важливо формувати у дітей звичку якомога довше перебувати на свіжому повітрі.

  • щоденно разом із дітьми виконувати комплекс вправи ранкової гімнастики, гігієнічні й загартовуючи процедури;
  • навчити дітей раціонально використовувати свій час;
  • під час прогулянок організовувати рухливі й спортивні ігри;
  • щоденно оглядати шкіру дитини;
  • кататися на велосипеді, ходити на лижах, грати з дорослими в м′яча, бадмінтон тощо;
  • здійснювати прогулянки до лісу, парку, в поле, на берег річки, організовувати туристичний похід;
  • формувати правильну поставу, починаючи з дня народження дитини;
  • виховувати у дитини витривалість для профілактики простудних захворювань.

    Правильно організовуйте сон дитини:

  • постіль  не   повинна  бути  надто  м′якою, а подушка – високою, щоб  у  дитини  не  з′явилися дефекти постави;
  • лягати спати і вставати у певний час;
  • гуляти перед сном 5-10 хвилин, кімнату добре провітрювати;
  • не збуджувати дитину перед сном, не пити міцного чаю, кави, не дивитися телевізор, не розповідати страшних казок, не грати в рухливі ігри;
  • для сну необхідні свіже повітря, тиша і відсутність яскравого світла.

ПОРАДИ ЛОГОПЕДА БАТЬКАМ

      Мова дитини розвивається під впливом мови дорослих і значною мірою залежить від достатньої мовної практики, нормального соціального і мовного оточення, від виховання і навчання, які починаються з перших днів її життя.

• Розмовляйте зі своєю дитиною під час всіх видів діяльності, таких як приготування їжі, прибирання, одягання-роздягання, гра, прогулянка і т.д. Говоріть про те, що ви бачите, що робить дитина, що роблять інші люди і що бачить ваша дитина.

• Говоріть, використовуючи ПРАВИЛЬНО побудовані фрази, речення. Ваше речення повинне бути на 1-2 слова довше, ніж у дитини. Якщо ваша дитина поки що висловлюється тільки однослівними реченнями, то ваша фраза повинна складатися з 2 слів.

• Задавайте ВІДКРИТІ питання. Це стимулюватиме вашу дитину використовувати декілька слів для відповіді. Наприклад, говоріть «Що він робить?» замість «Він грає?»

• Витримуйте паузу, щоб у дитини була можливість говорити і відповідати на питання.

• Слухайте звуки і шуми. Запитайте «Що це?» Це може бути гавкіт собаки, шум вітру, мотор літака і т.д.

• Розкажіть коротку розповідь, історію. Потім допоможіть дитині розказати цю ж історію вам або кому-небудь ще.

• Якщо ваша дитина вживає всього лише декілька слів у мові, допомагайте їй збагатити свою мову новими словами. Виберіть 5-6 слів (частини тіла, іграшки, продукти) і назвіть їх дитині. Дайте їй можливість повторити ці слова. Не чекайте, що дитина вимовить їх відмінно. Надихніть дитину і продовжуйте їх заучувати. Після того, як дитина вимовила ці слова, введіть ще 5-6 нових слів. Продовжуйте додавати слова до тих пір, поки дитина не взнає більшість предметів навколишнього світу. Займайтеся щодня.

  • Якщо дитина називає тільки одне слово, почніть учити його коротким фразам. Використовуйте слова, які ваша дитина знає. Додайте колір, розмір, дію. Наприклад, якщо дитина говорить «м’яч», послідовно навчите її говорити «Великий м’яч», «Тетянин м’яч», «круглий м’яч» і т.д.

• Більшість занять проводьте в ігровій формі. Робота з дитиною повинна активізувати мовне наслідування, формувати елементи зв’язного мовлення, розвивати пам’ять і увагу. Дуже важливо вже у ранньому віці звернути увагу на мовний розвиток дитини, а не чекати, коли вона «сама заговорить».