П`ятниця, 26.04.2024, 08:48
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

www.mon.gov.ua

http://pedpresa.ua

Наталинський НВК

Методична робота

Методична робота з педагогічними кадрами  

Методична робота — це багатогранний і творчий процес, який скла­дається з комплексу систематичної, цілеспрямованої, колективної, групо­вої та індивідуальної діяльності педагогів щодо підвищення їх наукового і загальнокультурного рівня, вдосконалення психолого-педагогічної під­готовки, професійної майстерності. Принципами роботи, без дотримання яких методична робота щодо під­вищення кваліфікації вчителів неможлива, є:

- опора на досягнуте (підтримка позитивного досвіду, якщо є необхід­ність, його перебудова);

- відповідність змісту прогнозуючого професійного росту потенціалу вчителя;

- діагностико-дослідницький супровід передбачених змін;

- інтеграція досягнень педагогічного колективу;

- підвищення науковості методичної роботи на основі розумного поєд­нання й безперервності  взаємодії педагогічної науки і практики.

- зв'язок з життям і практичною реалізацією перебудови школи, акту­альність.

- науковість методичної роботи.

- системність методичної роботи.

- комплексний характер методичної роботи.

- системність, послідовність, наступність, безперервність.

- творчий характер методичної роботи, максимальна активізація вчи­телів.

- конкретність методичної роботи, урахування особливостей конкрет­ної школи, диференційований підхід до вчителів.

- спрямування методичної роботи на виділення головного, істотного в підвищенні кваліфікації вчителів.

- єдність теорії і практики при всьому практичному спрямуванні мето­дичної роботи.

- оперативність, гнучкість, мобільність методичної роботи.

- колективний характер методичної роботи при розумному поєднанні шкільних, групових та індивідуальних, формальних і неформальних, обов'язкових і добровільних форм і видів методичної роботи і самоосвіти вчителів.

- створення сприятливих умов для ефективної методичної роботи, твор­чих пошуків вчителя.

Умови для створення здорового морально-психологічного клімату її педагогічному колективі

• Цінність особи педагога;

• домінування горизонтального засобу інформації, гласність;

• зв'язок із життям, аванс довіри до нового в педагогічному процесі. Напрямки діяльності:

• створення методичної служби;

• створення психологічної служби;

• створення соціальної служби.

Зміст науково-методичного забезпечення творчої роботи педагогічних кадрів: аналіз; прогноз; рекомендації; інформаційне забезпечення; імігра­ція нових технологій, методик, форм навчання і виховання; організація ді­яльності експериментальних майданчиків; узагальнення і пропаганда пер­спективного педагогічного досвіду; створення системи методичної роботи; підвищення ефективності педагогічної діяльності; підвищення професій­ної майстерності педагогів у період міжкурсової підготовки.

Форми і засоби:

• дослідження й аналіз методичної роботи;

• створення банку даних;

• моделювання НВП (навчально-виховного процесу);

• експертиза авторських програм;

• індивідуальні консультації;

• вдосконалення робочих навчальних планів;

• методичні ради;

• семінари, конференції, тренінги;

• педагогічні майстерні;

• авторські семінари;

• проблемні постійно діючі семінари;

• професійні конкурси.

Пріоритетні напрямки роботи:

• створення методичної ради;

• створення творчих груп, об'єднань вчителів;

• створення банку даних про передовий педагогічний досвід (ППД);

• високий рівень організації роботи методичного кабінету;

• заохочення роботи вчителів за авторськими програмами;

• надання вчителям творчих відпусток у канікулярний час і методичних днів протягом тижня з метою створення умов для розвитку творчості й підвищення кваліфікації педагогів.

Сучасна дійсність ставить перед педагогом завдання поновлення й поповнення своїх знань стосовно широкого кола питань, які в сукуп­ності повинні стати змістом навчально-методичної роботи. Це розши­рення спектра інтегрованих, загальноосвітніх і загальнокультурних знань, філософських, методологічних, соціологічних, культурологічних, право­вих, економічних, технологічних, психологічних відомостей. Самоаналіз та аналіз педагогічної діяльності як професійне вміння, опрацьоване в методичній роботі,— це перший етап на шляху до педаго­гічних досягнень, цінність яких зростає від того, що професійні уміння, здійснювані в ході педагогічного процесу, віддзеркалюються в інтелекту­альній поведінці вихованців.

Завдання і зміст внутрішньошкільної методичної роботи

-         Підвищення професійної майстерності кожного вчителя.

-         Збагачення і розвиток творчого потенціалу педагогів школи.

-         Діагностика і визначення шляхів подолання труднощів учителів у про­цесі навчально-виховної роботи.

-         Поглиблення методичної підготовки вчителів, активне впроваджен­ня в практику роботи досягнень і рекомендацій психолого-педагогічної науки.

-         Стимулювання ініціативи й творчості членів педколективу.

Пріоритетні напрямки роботи педколективу

-         Цільове впровадження сучасних педагогічних технологій, спрямова­них на особистісно орієнтоване навчання.

-         Формування системи національного громадського виховання з урахуванням принципів полікультурності і природовідповідності.

-         Гармонізація  стосунків учасників педагогічного процесу.

Перед методичною службою стоять такі завдання:

-         кадрове та науково-методичне забезпечення навчально-виховного про­несу;

-         створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників;

-         проведення системи методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, виявлення перспективного педагогічного и к піду та участь у його вивченні, узагальненні та впровадженні;

-         створення, апробація та впровадження в практику нових навчальних Програм, розробка міні-підручників та посібників для викладання і педкурсів, факультативів тощо;

      -    вивчення та впровадження в практику нових освітніх технологій та систем.